HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger

Conscious ApS
CVR: 43779648
Præstevang 13
7190 Billund

E-mail: mail@conscious.dk

Betaling

Hos Conscious modtager vi betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når din ordre afsendes.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og inklusiv moms.

Ved betaling med kort vil der blive påkrævet 3D secure via mitID eller to-trinskode via SMS. Dette gør nethandel mere sikker både for dig og for os.

Conscious bruger en godkendt og sikker betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Når din kortudbyder godkender købet, vil du få tilsendt en ordrebekræftelse på mail. Det totale beløb vil stå som reserveret indtil ordren bliver sendt af sted og betalingen bliver trukket.

Når pengene er trukket modtager du en mail med kvittering på dit køb samt trackingnummer, så du kan følge din pakke.

Fragt

Alle ordre afgivet inden kl 20.00 (mandag-fredag) bliver indleveret til fragtselskab samme dag. Hvis du bestiller i weekenden bliver din ordre sendt afsted mandag morgen.

Leveringstid til pakkeshop: 1-3 dager

Leveringstid daoHOME: 2-4 dager

Vi leverer kun til danske adresser (ekskl. Grønland og Færøerne)

Der tilbydes gratis fragt til pakkeshop ved køb over 499 DKK.

Leveringsmetoder:

  • dao pakkeshop: fra 39 DKK
  • dao hjemmelevering: fra 47 DKK

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop på grund af pladsproblemer.

Hvis du ikke afhenter din ordre i tide bliver pakken sendt retur til os. Du som kunde betaler returomkonstningene og eventuelt ny fragt hvis ordren skal fremsendes igen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@conscious.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returneringsomkostninger skal du som kunde betale.

Meddelelsen skal gives pr. mail på mail@conscious.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen.

Varens stand, når du sender den i retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Varer, hvor emballagen er manglende eller ødelagt og hvor denne er en forudsætning for at kunne gensælge varen, kan varen ikke tages retur.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Returlabel kan bestilles via følgende link: Bestil returlabel til 49 kr.

Når returnerede vare(r) modtages af os, refunderes beløb svarende til varens værdi.
 
Varens stand, når du sender den i retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Conscious ApS
Præstevang 13
7190 Billund 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Conscious ApS
Præstevang 13
7190 Billund 
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, dette gælder vores ansvarlige for forsendelser Shipmondo.  
 
Personoplysningerne registreres hos Conscious ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på Conscious ApS er Tiril Wulvik, administrerende direktør.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@conscious.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@conscious.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://naevneneshus.dk/
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.01.2024